000 | 05717nam a22004817a 4500 | ||
---|---|---|---|
999 |
_c12671 _d12671 |
||
003 | MN-UlUAC | ||
005 | 20230510142447.0 | ||
008 | 230510220129999mp acoegrfa6|| |||| mon 0 mon d | ||
020 |
_c29900 _a9789996206887 _qХатуу хавтастай |
||
035 | _a17177 | ||
040 |
_cMN-UlUAC _aMN-UlUAC _bmon _dMN-UlUAC _erda |
||
041 | _amon | ||
043 |
_ae-uk-en _aa-mp--- |
||
082 |
_221 _a100'077 _bФ561 2012 |
||
245 | 0 |
_aФилософи : _bАгуу сэтгэмжүүдийг энгийнээр тайлбарлах нь / _cОрчуулсан: Б. Батчулуун |
|
250 | _aАнхны хэвлэлт | ||
264 | 1 |
_aУлаанбаатар _bМонсудар ХХК _c2012 |
|
264 | 4 |
_cCopyright © Dorling Kindersley Limited, 2011 _cCopyright © Монсудар ХХК, 2012 |
|
300 |
_a352 хуудастай. _bЗурагтай _c24 см |
||
336 |
_2rdacontent _atext _btxt |
||
337 |
_2rdamedia _aunmediated _bn |
||
338 |
_2rdacarrier _avolume _bnc |
||
500 | _aФилософи нь олон түмний ойлгодог шиг зөвхөн суут болон этгээд хачин сэтгэлгээтэй хүмүүст хамаатай юм биш. Өдөр тутмын үйл ажиллагаанаас хөндийрч, амьдрал болон ертөнц гэдэг юу юм бэ гэсэн эргэцүүлэлд автсан хэн бүхэн философидож байна гэсэн үг. | ||
504 | _aЛавлагаа (хуудас 330-339), Товч толь (хуудас 340-343), Индекстэй (хуудас344-350) | ||
505 | _aЭртний дэлхий дахин ХТӨ 700-ХТ 250 он -- | ||
505 | _aДундад зуун 250-1500 он -- | ||
505 | _aСэргэн мандалт ба оюун ухааны эрин үе 1500-1750 он -- | ||
505 | _aХувьсгалын эрин үе 1750-1900 он -- | ||
505 | _aШинэ үе 1900-1950 он -- | ||
505 | _aОрчин үеийн философи 1950 оноос өнөөг хүртэл -- | ||
520 | _aХүмүүс бид төрөлхөөсөө л сониуч зантай тул хүрээлэн буй ертөнц. түүнд өөрсдийн эзлэх байр суурийн талаар гайхширсаар ирсэн. Хүмүүст эхлээд гайхширах, дараа нь учрыг олоход тусалдаг оюун ухаан хэмээх хүчирхэг зэвсэг байдаг. Хэдийгээр олж амжаагүй ч гэлээ оюун ухаанаа бид тухайн зүйлийнхээ учрыг бүрэн ажиллуулж л байгаа бол философидож байна гэсэн үг. Философийг төгс хариулт гэхээсээ илүү тийм хариултыг олох гэсэн уйл явц гэж үзүүштэй. Философи нь нийтээр хүлээн зөвшөөрсөн үзэл уламжлалт бодол санааг уг дуугуй хүлээн авахаасаа илүү тэдгээрийн талаар дахин дахин эргэцүүлж байдаг. Эртний Грек, Хятадын анхны Философичид аливаа юмс үзэгдлийн талаарх шашин болон ёс заншлын уламжлалт баримтлалд сэтгэл үл ханаж, тэдгээрт таарах рациональ хариултыг эрэн хайж байсан хүмүүс байлаа. Бид өөрсдийн бодол санааг найз нөхөд, хамтран ажиллагсадтайгаа хуваалцаж, маргаж, тэр ч бүү хэл хийсэн дүгнэлтээ заадаг биш харин тухайн дүгнэлтэд хүрсэн арга замынхаа турш заадаг "урсгал", "сургуулийг" байгуулдаг. Ийм сургуульд суралцагчид шуумжилж, өөрийн бодлыг илэрхийлж сурснаар хуучин сэтгэлгээг өөрчилж, шинэ, өөр үзэл санааг бий болгоно. Философич хүн ганцаараа л үзэл онолоо боловсруулдаг гэсэн буруу ойлголт нийтийн дунд байдаг. Хүмүүстэй маргаж, анализ хийж, шуумжилж, бусдын үзэл санаатай харьцуулсны дунд шинэ үзэл санаа үүсдэг билээ. Маргаан ба харилцан яриа Сократ энэ талаар гаргуун философич байжээ. Түүний бичмэл өв, тэр ч бүү хэл сэтгэлгээнийх нь дүгнэлт болсон томоохон санаа оноо үлдээгээгүй. Гайхаж эргэлзэх нь философич хүний хамгийн гол шинж ; философи үүнээс л эхэлдэг. Плато | ||
546 |
_aМонгол _b(Кирил) |
||
653 | 1 | _aфилософи | |
653 | 1 | _aНэн эртнээс өнөөг хүртэлх | |
653 | 1 | _aХялбар ойлголт | |
653 | 1 | _aМэдлэг бол хүч | |
653 | 1 | _aХэл бол арьс | |
700 | 1 |
_aBatchuluun, B. _9342 _eOrchuulsan _q(Baldandorzhiĭn) |
|
700 | 1 |
_aMȯnkhtui︠a︡a, Ch. _eKhėvlėliĭn gazryn redaktor _91501 |
|
880 | 1 | 0 |
_6245-01/(N _aFilosofi : _bAguu setgemzhuudiig engiineer tailbarlakh n' / _cOrchuulsan: B. Batchuluun ; Khėvlėliĭn gazryn redaktor: Ch. Mȯnkhtui︠a︡a, |
880 | 1 | 0 |
_6264-02/(N _aUlaanbaatar _bMonsudar KhKhK _c2012 _cCopyright © Dorling Kindersley Limited, 2011 _cCopyright © Monsudar KhKhK, 2012 |
942 |
_2ddc _cBK |