000 05579nam a22004337a 4500
999 _c121
_d121
003 MN-UlUAC
005 20230530090028.0
008 200409220049999mp mp ||||| |||| mon 0 mon d
020 _c9992976411
_qЗөөлөн хавтастай
040 _cMN-UlUAC
_aMN-UlUAC
_bMongolian
_dMN-UlUAC
_erda
041 _amon
041 _aeng
043 _aa-mp---
082 _221
_a398.3
_bН28 2004
100 _aНандинбилэг, Г.
_cГанбаатарын
_d1973-
_9825
245 0 _aМонгол баатарлаг туульс дахь сайхны тухай үзэл = Idea of Beauty in Mongol Epics
_cГанбаатарын Нандинбилэг ; Ариутган шүүсэн: С. Дулам
250 _aАнхны хэвлэл
264 4 _aУлаанбаатар
_bМУИС-ийн хэвлэх үйлдвэр
_c2004
_c©Ганбаатарын Нандинбилиг, 2004
300 _a200 хуудастай
_bНомзүйтэй
_c21 см
336 _2rdacontent
_atext
_btxt
337 _2rdamedia
_aunmediated
_bn
338 _2rdacarrier
_avolume
_bnc
500 _aМанай аман зохиол судлалд монгол аман зохиолын олон төрөл зүйлийг (үлгэр, тууль, дуу, зан үйлийн аман зохиол)
504 _aНомзүй (хуудас 182-196)
505 _aМонгол баатарлаг туульс дахь гоо сайхны дүрслэл
_t- Туульсын дүрслэл хийгээд домог зүйн дүр
_t- Туульсын дүрслэл хийгээд бэлэгдэл зохирол
_t- Туульсын дүрслэл хийгээд улбарих хувилах өгүүлэмж
505 _aСайхны тухай монголчуудын үзэл
_t- Сав шим ертөнцийн сайхны тухай үзэл
_t- Сав ертөнцийн сайхны тухай үзэл
_t- Шим ертөнцийн сайхны тухай үзэл буюу сайхан муухайн дүрт харьцуулал
_t- Хүний гоо сайхны тухай үзэл
_t- Хүний биеийн сайхны тухай үзэл
_t- Мангасын дүр хийгээд сайхны сөрөг үнэлэмж
505 _aЭд өлгийн сайхны тухай монголчуудын үзэл
_t- Монгол гэр өргөөний сайхны тухай үзэл
_t- Хээ чимэглэлийн бэлэгдэл зохирол
520 _aЭнэхүү бүтээлийн эхний бүлгээс л аваад үзэхэд Туульсын дүрийн эх сурвалжийг домог зүйн дүрээс тэр дундаа Наран, Саран, Гал гурвын домогчилсон дүрээс эрж хайсан нь зүй ёсны хэрэг юм. Монголчууд еерсдийн гоо сайхны үзэл төсөөллөө эдгээр гурван дүртэй холбон үздэгийг домог туульсын олон жишээн дээр тайлан тайлбарласан билээ. Түүнчлэн монгол утга соёл ,тэр дундаа аман зохиолын өвөрмөц онцлог болсон бэлгэдэлт шинжийн тухайд биднээс нэгэн алхам урагш ахисан санааг энд гаргажээ. "Монгол хүн амны бэлгээр гэдэг мэргэн үгийн чанад утгад тулгуурлан туульсын дүр дүрслэл, өгүүлэмж болгон ёр бэлгэ, бэлгэдлийн утгатай буйг гярхай ажигласнаар барахгүй, энэ нь утга санаа, дүр дүрслэл, аялга дуудлагын болон хөдөлгөөний зохирол дуурьсал болж байж сая гоо сайхныг илэрхийлдэгийг олж тогтоосон нь (бэлгэдэл зохирол) судлаачийн нэгэн шинэлэг санаа мөн гэж бодож байна. Дараагийн нэгэн шинэлэг зүйл бол зохиогчоос туульсын улбарих өгүүлэмж /мотив оборотничества /гэдгийг тусгайлан судалж улбарин хувьсах олон зүйл ялгааг нарийвчлан тогтоогоод энэ нь гоо сайхны дурт харьцуулал болдгийг Орчлонгийн сайхан Миньяан найман хөлт аалз болон хувирах өгүүлэмжээр баталсанд оршино.
546 _aМонгол, Англи
_bКирил, Латин
650 0 _aДомог, туульс
_9826
651 0 _aМонгол
_9827
653 4 _aсайхны тухай монголчуудын үзэл монголын уран зохиол дахь гоо сайхан гоо сайхан сайхан
700 0 1 _aДулам, С.
_d1950-
_f1973-
_q(Сэндэнжавын)
_eРедактор
_961
710 2 _aМонгол улсын их сургууль, Монгол хэл соёлын сургууль, Нүүдлийн соёл иргэншил судлалын төв
_eЭрхэлсэн байгууллага
_9828
880 1 0 _6245-01/(N
_aMongol baatarlag tuul's dakh' saikhny tukhaĭ u̇zėl = Idea of Beauty in Mongol Epics
_cZokhiogch: G. Nandinbilėg ; Redaktor: S. Dulam
880 1 0 _6264-02/(N
_aUlaanbaatar
_bMUIS-iin khėvlėkh u̇ĭldvėr
_c2004
880 1 0 _6264-02/(N
_a©Ganbaataryn Nandinbilėg, 2004
942 _2ddc
_cBK