Tu̇u̇khėn dėkh khamgiĭn khu̇chirkhėg filosofi : Tsagaan tolgoĭ /

Түүхэн дэх хамгийн хүчирхэг философи : Цагаан толгой / Yamcha ; Орчуулагч: Томё бодё ; Редактор: Ц. Батбаатар

By: Yamcha [Зохиогч]
Contributor(s): Батбаатар, Ц [Редактор]
Material type: TextTextOriginal language: Unknown language code Publisher: Улаанбаатар Гарүна хэвлэлийн газар 2022Description: 271 хуудастай 21 смContent type: text Media type: unmediated Carrier type: volumeISBN: 9789919980078Subject(s): Гүн ухаан | Монгол | Гүн ухаантай холбоотой онолDDC classification: 121
Contents:
Үнэний "үнэн" -- Төрийн "үнэн" -- Бурхны "үнэн" -- Оршихуйн "үнэн"
Summary:
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Call number Status Notes Date due Barcode
Ном Ном СС-ийн номын сан
СС-ийн Үндсэн фонд
121 Ya17 2022 (Browse shelf) Available Гэрээр олгохгүй SSM19626
Ном Ном СС-ийн номын сан
СС-ийн Үндсэн фонд
121 Ya17 2022 (Browse shelf) Available SSM19627
Ном Ном СС-ийн номын сан
СС-ийн Үндсэн фонд
121 Ya17 2022 (Browse shelf) Available SSM19628

“Философи анхлан суралцагч, суралцах гэж үзээд хэд хэд шантарсан хүмүүст зориулаад 30-аад философичийн танилцуулга маягийн хөнгөн уншигдахаар юм бичээд өгөөч”
Бичигчид ирсэн анхны хүсэлт нэг иймэрхүү юм байсан тул бичигч эхэндээ ингэж бодож байлаа.
“Танилцуулга хэлбэрийн сурах бичиг гэнэ ээ? Номын дэлгүүрүүдийн философийн тасгаар өрөөтэй байдаг нөгөө л стиль биз дээ. Ядах юу байхав, дор нь бичээд орхимз.”
Гэтэл яг суугаад бичих гэхээр төсөөлж байснаас шал эсрэгээрээ бөөн бэрхшээл. “Сократ тэдэн онд тэнд төрөөд, «Мэдэхгүйгээ мэдэх» гэж хэлсэн. Тэр нь ийм утгатай…”, “Декарт «Би сэтгэж байна, тиймээс би оршиж байна» гэж хэлсэн...” гэх мэт философийн мэдлэгүүдийг энгийн үгээр хэчнээн хялбаршуулж бичлээ гээд нэг л санаанд хүрэхгүй. Нэг тийм, урьд хаа нэгтээ харж байсан ч юм шиг байдаг л нэг юм болж орхино. Үгүй ээ, тэгж болохгүй. Нэгэнтээ л бичих завшаан тохиосноос хойш өдийг хүртэл байгаагүй “Түүхэн дэх хамгийн шилдэг философийн сурах бичиг” л гаргамаар байна!. Тэгвэл тэгээд яах ёстой вэ? Өдийг хүртэлх философийн сурах бичгүүдэд юу дутагддаг байсан юм бол?
Шуудхан дүгнэлтээ хэлбэл тэнд “Баки” дутагддаг байсан юм.
Өдийд “Баки”-г мэдэхгүй хүн гэж байхгүй нь тодорхой гэж бодов ч, юмыг яаж мэдэхэв гээд тайлбарлаад орхиход “Баки” гэдэг бол өсвөр насныханд зориулсан тулааны тамирчдын тухай комик (манга) ном юм. Агуулга нь, дэлхийн өнцөг булан бүрээс ирсэн тэргүүн зэрэглэлийн тулаанчид (хүнд жингийн боксчин, нохой зодоончин, хятадын шао линч, тэгээд бас тай боксчин) цөм Токиогийн цэнгэлдэхэд цуглаж, хамгийн шилдэг гэх цолын төлөө сүрт тулаан өрнүүлдэг.
“Дэлхийн хамгийн хүчтэй эрийг хармаар байна уу?”
“Еэээээээээээээээээээээээээииии”

Хамгийн хүчирхэг болохын төлөө цуцашгүй тэмцэх эрчүүдийн түүх. Тиймэрхүү тулааны өрнөл, амт вкусыг философийн сурах бичигт оруулаад ирвэл ямар бол гэж санасан хэрэг. ТУЛААНЧИД ба ФИЛОСОФИЧИД. Өнгөц харвал тэс өөр төрлийн хүмүүс гэж санагдаж магадгүй ч үнэндээ бол тулаанчид бол “ХҮЧ ЧАДАЛ”-ын хойноос бүх насаа зарсан хүмүүс байдагтай адилаар философичид ч бас “ХҮЧИРХЭГ ОНОЛ (хэн бүхэн хүлээн зөвшөөрөхгүй байхын аргагүй онол)”-ын эрэл хайгуулд амьдралаа бүхэлд нь өргөсөн хүмүүс байдаг. Жишээ нь, нэг философич хүчирхэг онол гаргаж тавин хүмүүсийг уулга алдуулж, тэр онол нь бүх дэлхийг ороон түгж, хамгийн хүчирхэг гэх цолыг хүртэв үү гэж бодтол өөр нэг философич гарч ирээд түүнтэй тас эсрэгцэх хүчирхэг онол гаргаж ирээд нам цохиод хаяна. Чухам энэ өрнөл тулаанчдын комикийн өрнөл яг тэр чигээрээ. Нэг ёсондоо философийн түүх гэдэг бол мэдлэгийн ертөнц дэх хүчирхэгүүдийн мөргөлдөөн, оч бутарсан тулааны түүх юм.
“Дэлхийн хамгийн хүчирхэг үнэнийг мэдмээр байна уу?”
“Еэээээээээээээээээээээээээииии”
Ийнхүү миний бичихээр зорих философийн сурах бичгийн консепц болох “Илүү хүчирхэг онолыг эрэлхийлэн мэдлэгээрээ тулалдаж ирсэн эрчүүдийн дүрэлзсэн түүх” шийдэгдсэн билээ.

Зохиогч

Үнэний "үнэн" -- Төрийн "үнэн" -- Бурхны "үнэн" -- Оршихуйн "үнэн"

философичид дэвжээнээ, тулаааааааааааааааанд

Монгол кирил

There are no comments for this item.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Powered by Koha