Mongol Ulsyn Shinzhlėkh Ukhaany Tu̇u̇kh 5 : Barimt, gėrėl zurgiin t︠s︡omog /

Монгол улсын шинжлэх ухааны түүх 5 : Баримт, гэрэл зургийн цомог / Эмхэтгэсэн: С.Чулуун, Ч.Батдорж, Б.Нацагдорж

Contributor(s): Чулуун, С. (Сампилдондовын) Хар адуутан, 1977- [Эмхэтгэсэн]
Material type: TextTextLanguage: Mongolian Series: Монгол Улсын Шинжлэх Ухааны Түүх Боть 5Copyright date: Улаанбаатар Соёмбо принтинг ХХК 2021 ©ЗохиогчDescription: 436 хуудастай Зурагтай 24 смContent type: text Media type: unmediated Carrier type: volumeISBN: 9789919976835Other title: Монгол Улсын Шинжлэх Ухааны Түүх - 5 [Номын ар нуруун дээр кирил үсгээр:]Contained works: Монгол Улс Боловсрол, Шинжлэх Ухааны Яам [Эрхэлсэн байгууллага] | Монгол Улсын Шинжлэх Ухааны Яам [Эрхэлсэн байгууллага] | Соёлын Яам [Эрхэлсэн байгууллага]Subject(s): Гэрэл зургийн цомог | Монгол | Шинжлэх ухаанDDC classification: 951.1
Contents:
Судар бичгийн хүрээлэн Шинжлэх ухааны хүрээлэн БНМАУ-ын шинжлэх ухааны академи (1961-1990) Монгол улсын шинжлэх ухааны академи - 1991 оноос хойш эдүгээ хүртэл
Summary: Тавдугаар ботид салбарын хөгжлийн түүхэн үйл явцыг харуулсан архивын баримт, мэдээлэл, түүхэн зураг, шинжлэх ухаан технологийн салбар хийгээд төрийн өмчит эрдэм шинжилгээний байгууллагуудын хөгжлийг харуулсан гэрэл зураг, бодит баримт, салбарын томоохон зүтгэлтэн, нэрт эрдэмтдийн тухай баримт мэдээлэл зэргийг багтаан түүхэн альбом хэлбэрээр олон нийтэд хүргэхийг хичээсэн болно. Монгол Улсын шинжлэх ухааны хөгжлийн түүхэн замналаас өнөөгийн бидний ухаарч суралцах үнэ цэнтэй сургамжийг дараах хэдэн санаанд багцалж илэрхийлэх боломжтой юм. Нэгдүгээрт, түүхэн цаг үе бүрийн төр засаг, эрдэмтэн мэргэдийн ажил үйлсээр дамжин өнөөгийн бидний үед өвлөгдөж ирсэн эрдэм ухааныг хөгжүүлэх түүхэн уламжлал бол Орчин үеийн ардчилсан Монгол Улсад шинжлэх ухааны бие даасан тогтолцоо олон улсын жишиг, хандлагыг багтаан шингээж, өөрийн гэсэн өнгө төрхтэй хөгжихийн үндэсний хорс суурь болно. Хоёрдугаарт, үе үеийнхний ухамсар, сэтгэлгээгээр дамжин монголчуудын ухаан бодолд шингэж, төрийн бодлогоор бодитой хэрэгжиж ирсэн эрдэм ухааныг эрхэмлэн дээдэлдэг язгуур зарчмыг чандлан баримталж, төрийнхөө ой санамжийг шинжлэх ухааны мэдлэгээр тэтгэн, түмэн олондоо эрдэм ухаанаар үйлчилж, нийгмээ соён гэгээрүүлэхийн төлөө хичээж ажиллах нь түүхээр өвлогдсон бидний нандин өв юм. Гуравдугаарт, түүхийн бүхий л үед эрдэмтэн мэргэдийн бүтээж үлдээсэн мэдлэг, технологийн сан хөмрөг, тэр бүрийг шингээж хураасан судар шастир, түүхэн сурвалж, үйлдвэрлэлийн салбарууд, нутгийн маань газар шороонд ил, далд хадгалагдан буй эд өлгийн дурсгалууд, байгалийн баялаг, хүн зоны маань сэтгэлгээ, ёс суртахуун, зан заншлын шигшиж Өвлөгдсөн үнэт зүйлс зэрэг нь өнөөгийн бидний судлан шинжлэх ширгэшгүй ундарга, орчин үеийн олон шинжлэх ухааны дагнасан болон салбар дундын судалгааны амин чухал хэрэглэгдэхүүн байсаар байх болно. Дөрөвдүгээрт, түүхэн үе бүрд ажилласан эрдэм шинжилгээний байгууллага, эрдэмтэн судлаачид маань Монгол Улсынхаа хөгжил дэвшлийн түүхэнд баларшгүй ул мөрөө үлдээж, үе үеийнхний залгамж холбооны алтан хэлхээг бүтээжээ. Эл амин холбоо, алтан хэлхээг тасалж гэмтээвэл Монголын шинжлэх ухааны эрдэнийн суваргыг сэвтээхэд хүргэх уучилшгүй том алдаа болно.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Item type Current location Call number Status Notes Date due Barcode
Ном Ном СС-ийн номын сан
СС-ийн Үндсэн фонд
951.1 M692 2021 (Browse shelf) Available Гэрээр олгохгүй SSM19784
Ном Ном СУИС-ийн төв номын сан
Нийтийн уншлагын танхим
505 M692 (Browse shelf) Available TUVM21534
Ном Ном СУИС-ийн төв номын сан
Гэрээр ном олгох фонд
505 M692 (Browse shelf) Available TUVM21535

Судар бичгийн хүрээлэн Шинжлэх ухааны хүрээлэн БНМАУ-ын шинжлэх ухааны академи (1961-1990) Монгол улсын шинжлэх ухааны академи - 1991 оноос хойш эдүгээ хүртэл

Тавдугаар ботид салбарын хөгжлийн түүхэн үйл явцыг харуулсан архивын баримт, мэдээлэл, түүхэн зураг, шинжлэх ухаан технологийн салбар хийгээд төрийн өмчит эрдэм шинжилгээний байгууллагуудын хөгжлийг харуулсан гэрэл зураг, бодит баримт, салбарын томоохон зүтгэлтэн, нэрт эрдэмтдийн тухай баримт мэдээлэл зэргийг багтаан түүхэн альбом хэлбэрээр олон нийтэд хүргэхийг хичээсэн болно. Монгол Улсын шинжлэх ухааны хөгжлийн түүхэн замналаас өнөөгийн бидний ухаарч суралцах үнэ цэнтэй сургамжийг дараах хэдэн санаанд багцалж илэрхийлэх боломжтой юм.
Нэгдүгээрт, түүхэн цаг үе бүрийн төр засаг, эрдэмтэн мэргэдийн ажил үйлсээр дамжин өнөөгийн бидний үед өвлөгдөж ирсэн эрдэм ухааныг хөгжүүлэх түүхэн уламжлал бол Орчин үеийн ардчилсан Монгол Улсад шинжлэх ухааны бие даасан тогтолцоо олон улсын жишиг, хандлагыг багтаан шингээж, өөрийн гэсэн өнгө төрхтэй хөгжихийн үндэсний хорс суурь болно.
Хоёрдугаарт, үе үеийнхний ухамсар, сэтгэлгээгээр дамжин монголчуудын ухаан бодолд шингэж, төрийн бодлогоор бодитой хэрэгжиж ирсэн эрдэм ухааныг эрхэмлэн дээдэлдэг язгуур зарчмыг чандлан баримталж, төрийнхөө ой санамжийг шинжлэх ухааны мэдлэгээр тэтгэн, түмэн олондоо эрдэм ухаанаар үйлчилж, нийгмээ соён гэгээрүүлэхийн төлөө хичээж ажиллах нь түүхээр өвлогдсон бидний нандин өв юм.
Гуравдугаарт, түүхийн бүхий л үед эрдэмтэн мэргэдийн бүтээж үлдээсэн мэдлэг, технологийн сан хөмрөг, тэр бүрийг шингээж хураасан судар шастир, түүхэн сурвалж, үйлдвэрлэлийн салбарууд, нутгийн маань газар шороонд ил, далд хадгалагдан буй эд өлгийн дурсгалууд, байгалийн баялаг, хүн зоны маань сэтгэлгээ, ёс суртахуун, зан заншлын шигшиж Өвлөгдсөн үнэт зүйлс зэрэг нь өнөөгийн бидний судлан шинжлэх ширгэшгүй ундарга, орчин үеийн олон шинжлэх ухааны дагнасан болон салбар дундын судалгааны амин чухал хэрэглэгдэхүүн байсаар байх болно.
Дөрөвдүгээрт, түүхэн үе бүрд ажилласан эрдэм шинжилгээний байгууллага, эрдэмтэн судлаачид маань Монгол Улсынхаа хөгжил дэвшлийн түүхэнд баларшгүй ул мөрөө үлдээж, үе үеийнхний залгамж холбооны алтан хэлхээг бүтээжээ. Эл амин холбоо, алтан хэлхээг тасалж гэмтээвэл Монголын шинжлэх ухааны эрдэнийн суваргыг сэвтээхэд хүргэх уучилшгүй том алдаа болно.

Монгол Кирил

There are no comments for this item.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Powered by Koha